Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Od końca maja jedną z dwóch nowych łącznic odbywa się już ruch w kierunku Katowic. W środę 8 lipca na drugą łącznicę zostanie natomiast przekierowany ruch w kierunku Krakowa.

Początkowy drogowcy planowali uruchomienie obu łącznic w tym samym czasie, jednak w trakcie kamerowania sieci kanalizacyjnej okazało się, że wymaga ona modernizacji, co opóźniło otwarcie łącznicy.

Dzięki nowej organizacji ruchu Banimex będzie mógł nadrobić stracony wcześniej czas: zmiany umożliwią bowiem rozbiórkę ostatniego fragmentu starej jezdni, która obecnie kierowcy jeżdżą w kierunku Krakowa.

W miejscu starej jezdni powstanie nowa, która – przed skrzyżowaniem z ul. Długosza – zostanie poprowadzona w głębokim wykopie. Nad nią i nad drugą jezdnią powstanie wiadukt, po którym będzie odbywał się ruch lokalny.

W drodze z Dąbrowy Górniczej nie da się wjechać z DK-94 bezpośrednio na ul. 3 Maja

Poza przekierowaniem ruchu na nową łącznicę drogowcy zaplanowali jeszcze jedną zmianę: kierowcy jadący od Dąbrowy Górniczej nie będą mogli zjechać z DK-94 bezpośrednio na ul. 3 Maja w Sosnowcu.

Z tego powodów dla samochodów osobowych wytyczony zostanie objazd: na skrzyżowaniu DK-94 z ul. Długosza kierowcy wjadą na nowy fragment ul. Długosza (na remontowanym odcinku będzie jednokierunkowa), by dalej przez ul. Komuny Paryskiej i rondo wjechać na węzeł Zuzanny i ul. 3 Maja.

Przebudowa DK94 w SosnowcuPrzebudowa DK94 w Sosnowcu Fot. MATERIAŁY UM W SOSNOWCU

Ciężarówki będą natomiast musiały dojechać do ul. Będzińskiej, gdzie zawrócą na rondzie i ponownie wjadą na DK-94, dojeżdżając do ul. 3 Maja.

– Wprowadzenie zmian 8 lipca jest uzależnione od warunków atmosferycznych. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przynajmniej przez kilka najbliższych tygodni – mówi Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Dzięki wartej 100 mln zł przebudowie z DK-94 w Sosnowcu mają zniknąć korki

Przebudowa 1,3 km i budowa dwupoziomowego skrzyżowania u zbiegu DK-94 z ul. Długosza ma sprawić, że zniknie jedno z najbardziej korkogennych skrzyżowań w regionie.

Dzięki poprowadzeniu głównej trasy w wykopie zmniejszyć ma się także hałas. Temu służyć mają również budowane po obu stronach ekrany akustyczne.

Za przebudowę DK-94 miasto zapłaci firmie Banimex prawie 100 mln zł, z czego prawie 74 mln zł to unijne dofinansowanie. Zgodnie z umową prace mają potrwać do końca września 2020. Na umieszczonych przy DK-94 tablicach urząd miejski podaje jednak grudzień 2020. To termin, w których miasto powinno rozliczyć się z unijnego dofinansowania do inwestycji.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.