Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Prace obejmą docelowo trzykilometrowy odcinek dwutorowej linii tramwajowej biegnącej między rondem Zagłębia Dąbrowskiego a rozgałęzieniem torowiska w Dańdówce. Inwestycję za nieco ponad 28 mln zł netto będzie realizowała krakowska firma TOR-KRAK Sp. z o.o.

Rusza przebudowa torowiska wzdłuż ul. 1 Maja i Andersa w Sosnowcu

Prace w ramach zadania rozpoczną się na dobre w nadchodzący weekend. Powstaną dwa jednotorowe odcinki. Pierwszy pomiędzy przystankiem Sosnowiec Sąd a przystankiem Osiedle Wanda; drugi od skrzyżowania ul. generała Andersa z ul. Lipową do przystanku Dańdówka Skrzyżowanie. Na odcinku od przystanku Osiedle Wanda do ul. Lipowej pozostawiony zostanie fragment dwutorowy, dający możliwość mijania się tramwajów.

Tymczasowe rozjazdy technologiczne montowane będą w najbliższy weekend, co spowoduje zawieszenie ruchu tramwajów na modernizowanym odcinku.

W sobotę i niedzielę pasażerów czekają następujące zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

linia nr 24 zostanie zawieszona;

– tramwaje linii nr 26 będą kursować w relacji: Mysłowice Dworzec PKP – Kazimierz Górniczy pętla; od strony Pogoni linia będzie zawieszona;

– tramwaje linii nr 27 będą kursować w relacji: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Sosnowiec Wspólna; od strony Kazimierza Górniczego linia będzie zawieszona;

– uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza – linia nr T-24 będzie kursować w relacji: Konstantynów Okrzei – Sosnowiec Ostrogórska, a linia nr T-26 w relacji: Dańdówka Skrzyżowanie – Sosnowiec Urząd Miasta.

Od najbliższego poniedziałku (14 czerwca) tramwaje linii nr 26 i 27 wrócą na wcześniejsze trasy, zaś linia nr 24, obsługiwana taborem dwukierunkowym, będzie kursować na skróconej trasie: Konstantynów Okrzei – Sosnowiec Rondo Ludwik.

Warto zaznaczyć również, że w miejscu zwężenia do jednej linii na przystankach pojawią się tymczasowe perony. Utrudnienia będą też czekać kierowców pokonujących jezdnie, które przecinają tory.

Prace w Sosnowcu potrwają do maja 2023 roku

Planowane prace będą obejmowały całą infrastrukturę, wymienione zostanie również torowisko przecinające rondo Ludwik (1 Maja/Mikołajczyka/Andersa/Narutowicza). Poprawi się też jakość obsługi pasażerów, ponieważ prace będą dotyczyły przebudowy 14 peronów. Zainstalowane zostaną nowe słupy wraz z trakcją elektryczną. Ponadto tramwaje zadbają o remonty przejazdów, zarówno tych prowadzących do indywidualnych domów, jak i osiedli. Uzupełniony zostanie system dróg rowerowych.

Tramwaje Śląskie informują, że prace powinny zakończyć się w lutym 2023 roku. W komunikacie miasta czytamy o "maju 2023 r.". Tramwaje dementują jednak informację miasta i przypominają, że nie powstał żaden aneks do zapisów pierwotnej umowy. 

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.